
Situatieschets
Rayman Arena (in Europa ook bekend als Rayman M) is een eenvoudige multiplayer-videogame die zich afspeelt in de bizarre wereld van Ubisofts iconische mascotte Rayman. Tijdens mijn kindertijd had een collega van mijn vader onze Xbox gehackt, zodat we eenvoudig videospellen van het internet konden branden op dvd-schijven die afgespeeld konden worden op de Xbox. Ik weet dat het illegaal was, maar dat was mijn eerste kennismaking met technologie, en zo leerde ik een beetje hoe je gameconsoles kunt aanpassen. Het blijven tenslotte computers waarop je videogames kunt spelen.
Als jongetje speelde ik deze game erg vaak. Dit zorgde ervoor dat ik de game vele jaren geleden had gedownload, aangezien de Amerikaanse versie van de game, die alleen uitkwam voor de Xbox en Nintendo GameCube, niet alleen qua gameplay, maar ook qua structuur anders werkt dan de Europese versie die alleen uitkwam voor de PS2 en PC, en voor zover ik weet nooit verkrijgbaar was in Europa. Mijn liefde voor de Rayman-franchise zorgde ervoor dat ik de game had ontleed met speciale software, zodat ik in staat was om de ruwe interne textuurbestanden te vernieuwen en op te schalen dankzij de populaire Nintendo GameCube-emulator genaamd Dolphin.
Benodigdheden
- Dolphin emulator (Voor GameCube en de Nintendo Wii)
- Gimp
- Inkscape
- 3D-paint (Microsoft app)
- Blender
- BrawlBox v0.78 (Een programma waarmee je onder anderen .tpl bestanden van GameCube spellen kunt modificeren)
- GCRebuilder (Een programma waarmee je virtuele schijven van GameCube spellen kunt uitpakken)
- Stickermule (Een online dienst waarmee je afbeeldingen kunt opschalen naar een hoger resolutie)